Στα μέσα της δεκαετίας του 1990 ένας νέος τύπος ταχύπλοου κάνει την εμφανισή του. Το monohull που είχε την δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι και 30 κόμβους. Κατασκευάστηκε από την ιταλική FINCANTIERI για λογαριασμό της Ocean Bridge Developments με την ονομασία Pegasus One. Παραδόθηκε 29 Μαΐου του 1996 και σύντομα ναυλώθηκε στην Stena Line για να κροσάρει το κανάλι Newhaven μετονομαζόμενο σε Stena Pegasus, φέροντας την ιταλική σημαάα με έδρα το Πριντεζι.
Τον Οκτώβρη του 1996 τερματίζει η ναύλωση και παίρνει ξανά την παλιά ονομασία Pegasus One, παροπλίζοντας το στη Le Havre μέχρι και τον επόμενο Μάιο όπου άλλαξε ρότα για Βενεζουέλα για τα συμφέροντα της Conferrys, για το Puerto La Cruz. Εκεί έκατσε για δύο χρόνια μέχρι το τέλος του 1999, οπου ξεκίνησε για τα ελληνικά νερά...
Το 2002 αλλαζει ιδιοκτησία και σημαία και καταχωρείται στο Γιβραλτάρ ως «St. Matthew» μέχρι το 2004 όπου αγοράζεται από την Tallink και μετονομάζεται σε Tallink AutoExpress 4 για τη γραμμή Ελσίνκι - Ταλίν εως και το 2006...
Το Μάρτη του 2007 αγοράζεται από την Aegean Speed Lines oργώνοντας το Αιγαίο κυματίζοντας για ενάμιση χρόνο στην πρύμνη η Κυπραική σημαία... Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη-Σέριφο-Σίφνο-Μήλο-Κρήτη-Φολέγανδρο-Σίκινο... Το καλοκαίρι του 2011 παίρνει μέρος στον απεγκλωβισμό μεταναστών στον πόλεμο της Λιβύης..
Η οικονομιήη κρίση της χώρας έκανε το ταχύπλοο να παροπλιστεί στην Ελευσίνα μέχρι η NAVIERA να εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά του. Τελικά αγοράζεται απο την Βενεζουελιάνικη εταιρία και μετονομάζει το monohull σε PARAGUANA 1.
Το Μάιο του 2016 ξεκινάει το ταξίδι του για τα γνώριμα νερά του Ατλαντικού και στα χειριστήρια του ο Cpt Γιάννης Σιγάλας...
Καλη συνέχεια να έχει και ’μεις θα το θυμόμαστε πάντα...
*The SPEEDRUNNER II (IMO No. 9125891) was built in 1996 in Italy by Fincantieri as PEGASUS ONE (1996), but soon she changed her name to STENA PEGASUS (1996) reverting to PEGASUS ONE (1996-2002) and ST. MATTHEW (2002-2004) and TALLINK AUTOEXPRESS 4 (2004-2007). This fast ferry is a 37 knot ship, 3,971 GT, 580 pax 173 cars. Very similar to the larger HELLENIC WIND used on the Azores islands under charter to ATLÂNTICO LINE.
Κείμενο & βίντεο από το κανάλι Nikolas Farianos στο Youtube.