Κίμωλος-Σίφνος-Σέριφος

Σε μία σημαντική συνάντηση προχώρησαν ο δήμαρχος Σερίφου, Κώστας Ρεβίνθης και ο πρόεδρος της ΜΟΔ Α.Ε., Βασίλης Σιαδήμας, με φόντο τη συνεργασία των δύο πλευρών, για 4 πολύ σημαντικά έργα που θα πραγματοποιηθούν στο νησί.

Συγκεκριμένα, σε τελικό στάδιο ωρίμασης και παραλαβής μελετών, βρίσκεται η κατασκευή ταχυδιϋλιστηρίου για την αξιοποίηση του νερού του φράγματος, κατασκευή εξωτερικού δικτύου ύδρευσης και αντικατάσταση εσωτερικών δικτύων ύδρευσης στους οικισμούς Χώρα, Λιβάδι, Μέγα Λιβάδι, Παναγιά-Συκαμιά και Καλίτσο, η ανέγερση Βρεφονηπιακού Σταθμού, η ανάπλαση Λιβαδίου και η βελτίωση της οδού Αγ. Κυριακή– Φράγμα. Ο Δήμος θα παραλάβει εντός Ιουλίου θεωρημένες μελέτες από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Κυκλάδων για την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων, ενώ με τη συνδρομή της ΜΟΔ Α.Ε. θα κατατεθεί αίτημα χρηματοδότησης του έργου από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Κ. Ρεβίνθης: «Τα έργα αυτά είναι πρώτης προτεραιότητας»

Ο δήμαρχος Σερίφου, Κώστας Ρεβίνθης, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” για τη σημαντική συνεργασία με την ΜΟΔ Α.Ε. και τα κομβικής σημασίας έργα που έχει αναλάβει να υποστηρίξει, λέγοντας, ότι, “ τα έργα αυτά είναι πρώτης προτεραιότητας. Όπως θα παρατηρήσετε τα έργα αυτά βρίσκονται σε στάδιο ωρίμανσης των μελετών. Όλα αυτά τα έργα είναι ουσίας για εμάς, και θέλουμε να μπορέσουμε να έχουμε τις μελέτες για να τα εντάξουμε μέσα σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο ώστε να τα υλοποιήσουμε και να τα εκτελέσουμε. Η ουσία της βοήθειας είναι στην ΜΟΔ Α.Ε., διότι έχει τεχνική και διαχειριστική επάρκεια και μπορεί να κλείσει τα θέματα, να παραλάβει και να ελέγξει τεχνικά τις μελέτες, ώστε να δει ότι είναι εφαρμόσιμες και ρεαλιστικές. Ουσιαστικά μας βοηθάει να κλείσουμε το πρώτο σημαντικό σκέλος, πού είναι η παραλαβή των μελετών. Εφόσον εμείς δεν έχουμε τεχνική υπηρεσία, όπως πολλά από τα μικρά νησιά, σε αυτό μας δίνει τη λύση η ΜΟΔ Α.Ε.”

Η ουσία των 4 κομβικών έργων

Στη συνέχεια ο κ. Ρεβίνθης, στάθηκε στη σημαντικότητα του κάθε έργου ξεχωριστά, αναλύοντας τους λόγους. Μεταξύ άλλων, τόνισε πως, “ένα από τα σημαντικά έργα που έχουμε βάλει αφορά την οδοποιία με σκοπό να λύσουμε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του νησιού που είναι το κυκλοφοριακό στη χώρα της Σερίφου, που είναι και το πιο βασικό θέμα που αντιμετωπίζει η πρωτεύουσα του νησιού. Το άλλο ζήτημα, είναι και αυτό πρώτης προτεραιότητας περιβαλλοντικά για τη Σέριφο, είναι το κομμάτι της επέκτασης και του εκσυγχρονισμού του βιολογικού καθαρισμού. Ακολουθεί και ο βρεφονηπιακός σταθμός, ο οποίος αποτελεί ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο, καθώς θα λειτουργήσει για πρώτη φορά στο νησί μας. Θα δώσει πολλαπλές λύσεις, καθώς αρχικά κοινωνικοποιούνται και έρχονται σε επαφή τα παιδιά μεταξύ τους και επίσης απελευθερώνονται  εργατικά χέρια καθώς πλέον θα μπορεί ο ένας από τους δύο γονείς να αναζητήσει και να βρει εργασία, καθώς δεν θα είναι δεσμευμένος με το παιδί. Τέλος σε ότι αφορά την ανάπλαση στο Λιβάδι, έχει πολλαπλή χρήση σαν μελέτη, γιατί από τη μία θα δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Λιβαδιού και ταυτόχρονα θα ξεχωρίσουν σε επίπεδο παραλιακής ζώνης οι πεζοί από τα οχήματα”

Αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης και κατασκευή ταχυδιυλιστηρίου

Το πρώτο έργο αφορά σε μελέτες επέκτασης, αντικατάστασης δικτύου ύδρευσης και κατασκευή ταχυδιυλιστηρίου για την αξιοποίηση του φράγματος. Το φράγμα της Σερίφου, που βρίσκεται στα ανατολικά του νησιού πλησίον της παραλίας Ψιλή Άμμος, ξεκίνησε την υλοποίησή του το 1998, ενώ ολοκληρώθηκε το 2003. Παρότι παραδόθηκε ήδη από το 2005, παραμένει έκτοτε συνεχώς γεμάτο και ενώ πρόκειται για ένα σύγχρονα κατασκευασμένο φράγμα χωρητικότητας περίπου 700.000 κυβικών μέτρων, η αξιοποίησή του δεν είναι δυνατή, καθώς δεν υπάρχει μονάδα διύλισης και ως εκ τούτου χρησιμοποιείται μόνο για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων.

Μέσω του έργου που προτείνεται, θα δημιουργηθεί ταχυδιυλιστήριο και ένα δίκτυο το οποίο θα φτάσει στη Χώρα της Σερίφου - ένα κεντρικό και υψηλό σημείο του νησιού, με φυσική ροή, το οποίο θα τροφοδοτήσει όλο το νησί με ποιοτικό, καθαρό νερό. Το έργο αποτελείται από δύο υποέργα. Στο πρώτο υποέργο θα πραγματοποιηθεί τοπογραφική μελέτη για την επέκταση, αντικατάσταση υφιστάμενου δικτύου ύδρευσης και κατασκευή ταχυδιυλιστηρίου για την αξιοποίηση του νερού του φράγματος στη θέση Στενό του Δήμου Σερίφου. Ενώ στο δεύτερο υποέργο, θα προχωρήσουν οι μελέτες για την επέκταση, αντικατάσταση υφιστάμενου δικτύου ύδρευσης και κατασκευή ταχυδιυλιστηρίου για την αξιοποίηση του νερού του φράγματος στη θέση Στενό του Δήμου Σερίφου.

Μελέτες για την ανέγερση Βρεφονηπιακού Σταθμού

Οι μελέτες αφορούν το έργο της ανέγερσης του βρεφονηπιακού σταθμού Σερίφου. Για τις μελέτες αυτές έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης». Για την επίβλεψη των μελετών του έργου κρίνεται επιτακτική η ανάγκη υποκατάστασης της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Σερίφου από τη ΜΟΔ. Φυσικό αντικείμενο των μελετών αποτελεί ο ακριβής και λεπτομερής σχεδιασμός της ανέγερσης βρεφονηπιακού σταθμού στο Λιβάδι Σερίφου, σε δημοτικό οικόπεδο.

Οι μελέτες που θα εκπονηθούν είναι Αρχιτεκτονική Μελέτη κτιρίου και περιβάλλοντος χώρου, στατική Μελέτη, ηλεκτρομηχανολογική Μελέτη, Μελέτη Ενεργειακής Απόδοσης, Γεωτεχνική Μελέτη, Τεύχη Δημοπράτησης και Σχέδιο Ασφάλειας και Υγείας και ο Φάκελος Ασφάλειας και Υγείας (ΣΑΥ-ΦΑΥ)

Σύνταξη Τεχνικών μελετών για την Ανάπλαση του Λιβαδίου

Οι μελέτες αφορούν στο έργο της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου του Λιβαδίου. Για τις μελέτες αυτές έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης». Φυσικό αντικείμενο των μελετών αποτελεί, η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου μέσω της ανακατασκευής των επιφανειών του, της αναβάθμισης του ηλεκτροφωτισμού, της διαμόρφωσης και χωροθέτησης απαραίτητων υποδομών για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του οικισμού (χώρος στάθμευσης, παιδική χαρά κτλ) και της αξιοποίησης ανενεργών κτιριακών υποδομών η βελτίωση του οδικού δικτύου σε τμήματα συνολικού μήκους  5,2 χμ

Οι απαιτούμενες Μελέτες είναι Τοπογραφική αποτύπωση, Αρχιτεκτονική Μελέτη περιβάλλοντος χώρου περιοχής ανάπλασης, Μελέτη δικτύου ομβρίων περιοχής ανάπλασης, Μελέτη φωτισμού και άρδευσης περιοχής ανάπλασης, Φυτοτεχνική μελέτη έργων ανάπλασης, Μελέτη οδοστρώματος οδικού δικτύου πρόσβασης στο παραλιακό μέτωπο, Μελέτη σήμανσης και ασφάλισης οδών οδικού δικτύου πρόσβασης στο παραλιακό μέτωπο, Μελέτη φωτισμού οδών οδικού δικτύου πρόσβασης στο παραλιακό μέτωπο, Μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, Τεύχη Δημοπράτησης και Σχέδιο Ασφάλειας και Υγείας και ο Φάκελος Ασφάλειας και Υγείας (ΣΑΥ-ΦΑΥ).

Βελτίωση της οδού Αγ. Κυριακή– Φράγμα

Η υπό ανάθεση σύμβαση αφορά στην εκπόνηση όλων των α αιτούμενων μελετών για την καταγραφή όλων των εργασιών που απαιτούνται για τη βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών και της βατότητα της υφιστάμενης οδού Αγ. Κυριακή - Φράγμα. Το πρώτο παραδοτέο της παρούσας μελέτης θα αφορά στην ταχυμετρική και υψομετρική αποτύπωση της υφιστάμενης οδού και επαρκούς εκατέρωθεν αυτής πλάτους σε συνολικά μήκος 3.000,30 μ.

Το δεύτερο παραδοτέο θα περιλαμβάνει την μελέτη βελτίωσης της υφισταμένης χωμάτινης οδού που περιλαμβάνει την ασφαλτόστρωση σε όλο το μήκος της οδού, εργασίες διαμόρφωσης του καταστρώματος με συμπυκνωμένο θραυστό υλικό, τσιμεντοστρώαεις κατασκευή μικρών τεχνικών έργων (οχετοί απορροής όμβριων υδάτων, επενδεδυμένες τάφροι, τοιχία αντιστήριξης κ.α.,), διάστρωση τελικής ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας. Το τρίτο παραδοτέο θα περιλαμβάνει την υδραυλική μελέτη συγκοινωνιακών έργων, μιας και λόγω της έντονης διάβρωσης τμήματος μήκους περίπου 1200μ. της οδού, στην περιοχή με έντονες κλίσεις και κλειστές στροφές μετά την εκκλησία του Αγ. Κωνσταντίνου και προς την διασταύρωση με την επαρχιακή οδό, απαιτείται μελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης για την κατασκευή μικρών τεχνικών έργων (οχετοί απορροής όμβριων υδάτων, επενδεδυμένες τάφροι, τοιχία αντιστήριξης κ.α.,) και το τέταρτο παραδοτέο θα περιλαμβάνει την σύνταξη τευχών δημοπράτησης και ΣΑΥ-ΦΑΥ.

Πηγή:https://www.koinignomi.gr