"Μηλέικα Νέα"

Απάντηση της Aegean Speed Lines στην επιστολή διαμαρτυρίας για τα ακτοπλοϊκά.

speedrunner4

Άμεση ήταν η αντίδραση της Aegean Speed Lines μετά την επιστολή διαμαρτυρίας του κ.Νίκου Πολίτη που εστάλη τόσο αλλά είδε και το φως της δημοσιότητας σε πολλά ΜΜΕ των Κυκλάδων, η οποία ήρθε με την απάντηση του εκπροσώπου της κ.Ιωάννη Δεπάστα. Ο κ. Δεπάστας αναφέρει σχετικά:

«Απαντώντας εκ μέρους της Aegean Speed Lines που εξυπηρετεί με συνέπεια τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων συνεχόμενα τα τελευταία 12 χρόνια με τα Speedrunner 1, 2, 3 και 4, σημειώνουμε τα παρακάτω ως απάντηση στην επιστολή σας:

Σαν ταξιδιώτης έχετε πράγματι δίκιο να θεωρείτε τις τιμές υψηλές για τα ταχύπλοα αλλά και για τα συμβατικά πλοία στο μέσο μιας τέτοιας οικονομικής κρίσης που πλησιάζει να διαλύσει τον κοινωνικό ιστό της χώρας. Όμως αν θα βλέπατε από την μεριά του πλοιοκτήτη τις τιμές των εισιτηρίων συγκριτικά με τα κόστη λειτουργίας των πλοίων θα αντιλαμβανόσασταν αμέσως ότι οι τιμές στα ταχύπλοα  δεν είναι παράλογες. Ειδικότερα αν το ταχύπλοο λειτουργεί σε περιόδους εκτός καλοκαιριού, όπως κάνει η  Aegean Speed Lines. 

Η εταιρία αυτή δημιουργήθηκε το 2005 με κύριο σκοπό την ανάπτυξη των νησιών και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ώστε η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων να σταματήσει να είναι τόσο έντονα εποχική και να προκαλέσει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την δρομολόγηση νέων και ταχύτερων πλοίων.Σε μεγάλο βαθμό το καταφέραμε κατά γενική ομολογία. Ο Ιούνιος έχει γίνει κανονικός καλοκαιρινός μήνας ενώ αύξηση αφίξεων παρουσιάζουν ο Μάιος και ο Σεπτέμβριος. Όμως για το ταχύπλοο οι μήνες Μάρτιος, Απρίλιος, Μάιος, Σεπτέμβριος και Οκτώβριος παραμένουν ζημιογόνοι όμως το Speedrunner εξακολουθεί να εξυπηρετεί, με μειωμένα βέβαια δρομολόγια, τα νησιά τους μήνες αυτούς προσπαθώντας με αυτή την τιμή του εισιτηρίου να καλύψει τις ζημιές που δημιουργούνται  με τα όποια κέρδη του Ιουλίου-Αυγούστου. Γιατί όπως παραδέχονται όλοι οι φορείς των νησιών, είναι σημαντικότερο το διάστημα των δρομολόγίων από την τιμή του εισιτηρίου.

Στα πλαίσια όμως της εμπορικής μας πολιτικής, κάτι που δεν αναφέρετε, έχετε την δυνατότητα να αγοράσετε πολύ φθηνότερα τα εισιτήρια σας, αρκεί να ενεργήσετε έγκαιρα και όχι την τελευταία στιγμή. Ακόμη και τώρα υπάρχουν εισιτήρια σε δρομολόγια  με έκπτωση 35% δηλαδή 36 ευρώ για την Μήλο.

Ακόμη στα πλαίσια της εταιρικής μας  ευθύνης υποστηρίζουμε τους μόνιμους κατοίκους με ειδική έκπτωση 15%, χρηματοδοτούμε όλες τις πολιτιστικές εκδηλώσεις στα νησιά αλλά και τις δράσεις που βελτιώνουν το βιοτικό επίπεδο της νεολαίας των νησιών ή των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων. Όλα αυτά κ Πολίτη είναι κόστος το οποίο χωρίς την τιμή αυτού του εισιτηρίου δεν θα μπορούσαμε να το επιστρέψουμε στους κατοίκους των νησιών.  Μπορώ δε να σας διαβεβαιώσω ότι με τις σημερινές τιμές των καυσίμων, αν εκτελούσαμε δρομολόγια μόνον για 4 μήνες τον χρόνο όπως άλλωστε προβλέπει η νομοθεσία για τα ταχύπλοα, τα εισιτήρια θα μπορούσαν να διαμορφωθούν μέχρι και 30% φθηνότερα.

Αναφορικά με τις τιμές των ταχυπλόων στην Ραφήνα δεν θεωρώ ότι πρέπει να πάρουμε θέση. Είναι δουλειά άλλων να σας απαντήσουν. Με βάση όμως αυτά που σας ανέφερα παραπάνω με απόλυτη ειλικρίνεια, μπορείτε μόνος σας να αντιληφθείτε τι συμβαίνει. Δυστυχώς αυτή την σύγκρουση, γιατί περί αυτού πρόκειται, πάλι θα την πληρώσουν πολλαπλάσια οι ίδιοι επιβάτες που επωφελούνται σήμερα. Μόνον δύο επισημάνσεις. Σήμερα, 6 Ιουλίου, οι τιμές των εισιτηρίων του ενός ταχυπλόου στην πρωινή αναχώρηση από Ραφήνα για Μύκονο έχει γίνει 15!!!!!!!!!! ευρώ ενώ το απόγευμα η ίδια εταιρία, με ταχύπλοο όμοιο με το Speedrunner 3, για την ίδια διαδρομή   έχει τιμή 56,90 ευρώ. Τα συμπεράσματα δικά σας.»

Ικανοποιημένος από την άμεση αυτή απάντηση της Aegean Speed Lines φάνηκε ο κ.Πολίτης ο οποίος ευχαρίστησε τον κ.Δεπάστα αναφεροντας τα κάτωθι: 

«Ευχαριστώ πολύ εσάς και την εταιρεία για την άμεση και τεκμηριωμένη απάντησή σας. 

Αν αυτά είναι τα δεδομένα (δεν έχω κανέναν λόγο να τα αμφισβητώ) τότε προσωπικά κι εγώ πιστεύω ότι είναι προς το κοινωνικό συμφέρον να εξυπηρετούνται οι μόνιμοι κάτοικοι της Μήλου και λοιπών νησιών της γραμμής περισσότερους μήνες τον χρόνο (μακάρι να γινόταν και τους 12 μήνες έστω και με λίγα δρομολόγια την εβομάδα) έστω κι αντό συνεπάγεται αυξημένες τιμές τους θερινούς μήνες.

Παρόλα αυτά, αν μου επιτρέπετε, προτρέπω να εξετάσετε και άλλες εναλλακτικές πολιτικές τιμών που στόχο θα είχαν την άυξηση των επιβατών με ταυτόχρονη μείωση των τιμών σε κάποια δρομολόγια που θα οδηγούσαν βέβαια σε συνολικά έσοδα ίσα ή μεγαλύτερα από τα παρόντα. Ενδεικτικά, τέτοιες πολιτικές μπορεί να αφορούν:

- Την επέκταση του 15% εκτός από τους μόνιμους κάτοικους και σε εκείνους που διαθέτουν οικία στην Μήλο (αποτελούν μια αγορά - στόχο από μόνοι τους καθώς θα αυξήσει την επισκεψιμότητά τους στο νησί)

- Την εξασφάλιση στα δρομολόγιά σας κάποιου αριθμού θέσεων εισιτηρίου τύπου "last minute" σε περίπτωση βέβαια που δεν είναι fully booked.

- Την καθιέρωση ετήσιου (για τους μόνιμους), ή/και καλοκαιρινής σαιζόν εισιτηρίου

- Την αντίστροφη διεξαγωγή του απογευματινού δρομολογίου (Πειραιάς - Μήλος - Σίφνος - Σέριφος) με ταυτόχρονη σχετική αναπροσαρμογή των τιμών για κάθε προορισμό. 

- Την καθιέρωση οικογενειακού εισιτηρίου

- Την ένταξή και της εταιρείας σας σε συμφωνία τύπου (1+επιστροφή δωρεάν) σε συμφωνία με εταιρείες που προσφέρουν τέτοια πακέτα (π.χ τηλεπικοινωνιών)

Με εκτίμηση,

Νίκος Πολίτης»

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.