Σχετικά άρθρα:
Η μάχη με το ΤΑΙΠΕΔ για ένταξη των αεροδρομίων που έχουν μείνει εκτός … ιδιωτικοποίησης καλά κρατεί. Τα δεκατέσσερα μεγαλύτερα αεροδρόμια είναι ένα βήμα πριν την παραχώρησή τους με… δόξα και τιμή στους Γερμανούς και όπως είδαμε και πρόσφατα έχουν ήδη γίνει …μακέτες με βάση τα σχέδια που έχουν για αναβάθμιση. Ανάμεσα στα δεκατέσσερα αεροδρόμια είναι κι αυτά της Σαντορίνης, Μυκόνου, Κω, Ρόδου όσον αφορά το Νότιο Αιγαίο.
Μεγαλύτερη όμως συζήτηση είχε ξεκινήσει εδώ και μήνες για το μέλλον των υπολοίπων αεροδρομίων και με δεδομένο ότι η Ελληνική Κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να κάνει κάτι ώστε να βελτιώσει τις υποδομές τους. Και μάλιστα είχε ανακοινωθεί μέσω του κου Σπίρτζη στην Χίο σε μία από τις τελευταίες του επισκέψεις ότι παγώνει το θέμα των αναβαθμίσεων έως ότου περάσουν αυτά τα αεροδρόμια στο ΤΑΙΠΕΔ και στη συνέχεια στο νέο υπερταμείο. Μάλιστα δεν είναι λίγα τα δημοσιεύματα που θέλουν την Κυβέρνηση να αναζητεί τεχνικούς συμβούλους για θέματα αξιολόγησης ώστε να μελετήσουν τα 23 εναπομείναντα αεροδρόμια και ανάλογα με την εμπορική τους (κυρίως) αξία να τεθούν υπό διαφορετικά καθεστώτα… Μάλιστα, της Νάξου όπως και της Πάρου και της Μήλου λόγω εμπορικότητας είναι στη πρώτη σειρά της λίστας για αλλαγή «ιδιοκτησιακού» καθεστώτος.
Η ανάρτηση
Και έρχεται σήμερα από την Σύρο μία ανάρτηση που αλλάζει τα δεδομένα. Μέσα από την προσωπική του ιστοσελίδα, ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων κος Γιώργος Λεονταρίτης αναφέρει τα εξής «ΤΑΊΠΕΔ… τέλος για τα αεροδρόμια. Η είδηση που περιμέναμε για τα αεροδρόμια της Σύρου και της Μήλου ήλθε σήμερα από τον Υπουργό Οικονομίας κ Ανάπτυξης κύριο Δ. Παπαδημητρίου, κατά την διάρκεια της συνάντησης μας στην Περιφέρεια, μετά την παρέλαση. Ανοίγει επιτέλους ο δρόμος για την επέκταση των αεροδρομίων Σύρου και Μήλου με χρηματοδότηση ή από το ΠΔΕ ή ΕΣΠΑ. Οι προσπάθειες των φορέων (Περιφέρεια – Δήμοι – Επιμελητήριο), έχουν θετική κατάληξη».
Μελέτες
Αυτή ήταν η ανάρτηση. Άμεση ήταν η τηλεφωνική επικοινωνία και ο κος Λεονταρίδης μας ξεκαθάρισε ότι «τα δύο αυτά αεροδρόμια έχουν ώριμες μελέτες χρηματοδότησης και μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2014 – 20. Κυρίως της Σύρου που έχει από το 2014». Οπότε αυτόματα υποθέσαμε ότι «δεν υπάρχουν ώριμες μελέτες» Αυτό είναι και το κλειδί και μας το επιβεβαίωσε «δεν υπάρχει ώριμη μελέτη για την επέκταση του αεροδρομίου της Νάξου»… Και πλέον όλα είναι στα χέρια του κου Σπίρτζη, του αρμόδιου υπουργού Υποδομών για τις ενέργειες εκείνες που θα ανάψουν το πράσινο φως ώστε τα δύο αεροδρόμια των Κυκλάδων να πάρουν το δρόμο τους…
Μάλιστα, υπάρχει και το σχετικό δημοσίευμα από την ιστοσελίδα syrostoday.gr που επιβεβαιώνει τα λεγόμενα του κου Λεονταρίτη με βάση την ανάρτησή του. Τίτλος του άρθρου «Απεγκλωβίστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, το αεροδρόμιο της Σύρου», φιλοξενεί δηλώσεις του κου Λεονταρίτη «Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή του έργου της επέκτασης του διαδρόμου του αεροδρομίου”…
Και συμπληρώνει το ρεπορτάζ σημειώνοντας «Μία πολύ θετική εξέλιξη για το νησί της Σύρου, είχε η σημερινή συνάντηση του Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, Γιώργου Λεονταρίτη με τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου, στα γραφεία της Περιφέρειας, στη Σύρο, στην οποία συμμετείχε και ο βουλευτής Κυκλάδων, Αντώνης Συρίγος.
Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Λεονταρίτη στο syrostoday.gr, ο υπουργός τον ενημέρωσε ότι το αεροδρόμιο της Σύρου, καθώς και αυτό της Μήλου, απεγκλωβίστηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο αποτελούσε τροχοπέδη για την ανάπτυξή τους. Μετά από αυτή την εξέλιξη, σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη μπορεί να προχωρήσει το έργο της επέκτασης του διαδρόμου του αεροδρομίου Σύρου, καθώς είναι έτοιμες οι μελέτες και το έργο θα χρηματοδοτηθεί πιθανότητα από το ΕΣΠΑ 2014-2020»