SHARE:

Δημοσιεύτηκε: 22 Μαρτίου, 2023 12:34

Η αγορά «staycation» προβλέπεται να φτάσει τα 758,1 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2033 -από 338,3 εκατομμύρια δολάρια το 2022- με CAGR 8% από το 2023 έως το 2033. Αυτό αποκαλύπτουν στοιχεία της Future Market Insights (FMI).

Το «staycation» είναι διακοπές που περνά κάποιος στη χώρα καταγωγής του ή γύρω από την πόλη του αντί να ταξιδεύει στο εξωτερικό. Έχει γίνει σιγά σιγά η μεγαλύτερη τάση.

Η έννοια «staycation» αναγνωρίστηκε παγκοσμίως κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης που έπληξε τις ΗΠΑ κατά την περίοδο 2007–2010. Μεταφέρθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο και πολλές χώρες της Δυτικής Ευρώπης που επίσης επλήγησαν από την οικονομική κρίση.

Η ιδέα έγινε γρήγορα ακόμη πιο δημοφιλής όταν η πανδημία οδήγησε τον κόσμο να ακυρώσει διακοπές, επανασυνδέσεις, επαγγελματικά ταξίδια κ.λπ.

Οι βασικές δραστηριότητες «staycation»

Οι βασικές δραστηριότητες «staycation» είναι συνήθως η χρήση μιας πισίνας στην πίσω αυλή, οι επισκέψεις σε τοπικά πάρκα ή μουσεία και η συμμετοχή σε τοπικά φεστιβάλ, καρναβάλια και λούνα παρκ.

Για να αξιοποιηθούν πλήρως τις διακοπές «staycation», υπάρχουν ορισμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθούν οι παραθεριστές.

Αυτοί περιλαμβάνει τον καθορισμό ενός χρονικού πλαισίου, τον προγραμματισμό, την κράτηση διαμονής εκ των προτέρων και την αποφυγή της ρουτίνας, με στόχο τη δημιουργία μιας αίσθησης παραδοσιακών διακοπών.

Οι βασικές χώρες που είναι ανεπτυγμένη η τάση «staycation» είναι μεταξύ άλλων οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ινδία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), η Ταϊλάνδη, η Σιγκαπούρη, η Γερμανία και η Γαλλία.

Οι ταξιδιώτες αναζητούν αξία στα χρήματα για διακοπές μετά τον Covid-19

Η πανδημία επέβαλε πολλές αλλαγές στον τρόπο ζωής σε όλους, οι οποίες συνεχίζουν να επηρεάζουν τις αποφάσεις των καταναλωτών ακόμη και σήμερα.

Έχει διαπιστωθεί ότι οι άνθρωποι είναι πλέον πρόθυμοι να ξοδέψουν λιγότερα από όσα έκαναν πριν από την πανδημία.

Ψάχνουν να βρουν περισσότερη σχέση ποιότητας/τιμής ενώ προγραμματίζουν τις διακοπές τους.

Κατά συνέπεια, ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων προτιμά να περάσουν τις διακοπές τους στη χώρα τους παρά να πραγματοποιήσουν διεθνή ταξίδια.

Τα υβριδικά μοντέλα εργασίας οδήγησαν σε μια έκρηξη στις «staycations»

Το υβριδικό μοντέλο εργασίας έχει κερδίσει μεγάλη έλξη. Έδωσε την δυνατότητα στους ανθρώπους να εργάζονται από οπουδήποτε και ως εκ τούτου, η «εργασία με θέα» έχει γίνει πλέον η νέα τάση.

Το «staycation» είναι κατάλληλο για άτομα που θέλουν μια αλλαγή στο περιβάλλον τους χωρίς να χρειάζεται να πάρουν καμία άδεια από την εργασία.

Top προορισμός η Μήλος

Ανάμεσα στους δημοφιλείς προορισμούς «staycation» στην Ευρώπη είναι και η Μήλος. Το ελληνικό νησί επιλέχτηκε ως ιδανικό για διακοπές χαλάρωσης, μαζί με Ποζιτάνο στην Ιταλία, το Isle of Skye στη Σκωτία και το Λίνταου στη Γερμανία.

Οι Millennials είναι οι κύριοι οδηγοί της ζήτησης

Οι Millennials μεταξύ 25 και 34 ετών είναι πιο πιθανό να επιλέξουν «staycation» για τις κύριες διακοπές τους.

Το 70% αναζητά μια «ψηφιακή αποτοξίνωση».

Το 91% ανέφερε τη «διαφυγή» ως τον κύριο λόγο για staycation.

Αυτό μπορεί να οφείλεται σε αυξημένα επίπεδα άγχους στην εργασία και την προσωπική  ζωή και δημιουργεί περαιτέρω την ανάγκη αλλαγής περιβάλλοντος.

Τα κανάλια κρατήσεων

Η ύπαρξη διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων έχει αναμφισβήτητα επιταχύνει τη διαδικασία κράτησης. Παράλληλα έχει προσφέρει στους πελάτες πρόσβαση σε περισσότερες επιλογές.

Τα άτομα που κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους μέσω Διαδικτύου, συγκρίνουν τα ταξίδια σε πύλες κρατήσεων και ιστοσελίδες ξενοδοχείων.

Ωστόσο, εκτός σύνδεσης, η οργάνωση ενός ταξιδιού πραγματοποιείται με τη βοήθεια μιας ταξιδιωτικής εταιρείας ή ενός ταξιδιωτικού πράκτορα.

Η γενιά hashtag, η οποία περιλαμβάνει Millennials και Gen Z, είναι πιο πιθανό να δοκιμάσει νέα πράγματα και να αναζητήσει νέες εμπειρίες.

Ανταγωνιστικό τοπίο

Οι πολιτικές ακύρωσης είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας κατά την επιλογή μιας εταιρείας διακοπών για κράτηση staycation.

Ως εκ τούτου, οι εταιρείες με καλές κριτικές ξεπερνιούνται από εκείνες που έχουν πολιτικές ακύρωσης, δίνοντας στις τελευταίες ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Κορυφαία ταξιδιωτικά γραφεία όπως η Agoda, η Airbnb, το TripAdvisor και η Βooking.com έχουν επίσης καταφέρει να κερδίσουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς διευκολύνοντας τους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση με ασφάλεια στις καλύτερες τιμές.

Πηγή: tourismtoday.gr

By Published On: 22 Μαρτίου, 2023 12:34Categories: Μήλος Ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε περισσότερα