"Μηλέικα Νέα"

Ξεκίνησαν οι εργασίες ανέλκυσης του «Άγιος Γεώργιος» από το λιμάνι του Πειραιά.

agiosgeorgios-last

Η στιγμή της ανέλκυσης του «Παναγία Τήνου», γνωστό στη Μήλο και τις Δυτικές Κυκλάδες ως «Άγιος Γεώργιος» φαίνεται πως ολοένα και πλησιάζει. Ήδη ξεκίνησαν οι εργασίες σταθεροποίησης – ανέλκυσης  του πλοίου, οι οποίες υπολογίζεται  ότι θα ολοκληρωθούν σε διάστημα 20-30 ημερών, όπως ανακοίνωσε ο ΟΛΠ.

Σε πρώτη φάση οι δύτες κλείνουν τα ρήγματα και το πλοίο τις επόμενες ημέρες/εβδομάδες αναμένεται να ανελκυστεί. Για το σκοπό αυτό τα πλοία της γραμμής των Χανίων δένουν στο DOCK 3.

Το πολύπαθο πλοίο αποδρομολογήθηκε από τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων στα τέλη του 2014. Στην πορεία μετονομάστηκε σε «Παναγία Τήνου» φιλοδοξώντας να ταξιδέψει από το λιμάνι της Ραφήνας για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο. Όπως πολλοί είχαν προβλέψει η δρομολόγηση του πλοίου στη νέα του γραμμή ήταν «too good to be true».

Στις αρχές του 2015 το πλοίο δρομολογήθηκε προσωρινά στην γραμμή για Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλλι αντικαθιστώντας προσωρινά τον «Βιτσέντζο Κορνάρο».

Στη συνέχεια θα ταξίδευε για δύο μήνες στη γραμμή της Κασοκαρπαθίας σε αντικατάσταση του «Πρέβελης». Το δρομολόγιο αυτό δεν πρόλαβε να το κάνει μιας και το πλήρωμα προχώρησε σε επίσχεση εργασίας για τα δεδουλευμένα. Τα χρωστούμενα ήταν πολλά. Τελευταίος καπετάνιος ήταν ο καπετάν-Βασίλης Γεροντάκης από τη Νάξο.

Αν το πλοίο είχε δρομολογηθεί στην άγονη γραμμή της Κασοκαρπαθίας θα είχε συμβολικά ολοκληρώσει τον κύκλο του στην ελληνική ακτοπλοΐα από εκεί ακριβώς που είχε ξεκινήσει.
Ήταν Αύγουστος του 1992 και το πλοίο ξεκινούσε θριαμβευτικά τα ταξίδια του στο Αιγαίο με το όνομα «Ρομίλντα» και τα σινιάλα της GA Ferries. Τα πρώτα του δρομολόγια ήταν στη γραμμή της Κασοκαρπαθίας.

Πολύ σύντομα το πλοίο πέρασε στην πλοιoκτησία της Ventouris Sea Lines του Ευάγγελου Βεντούρη. Το νέο του όνομα ήταν «Απόλων Εξπρές 2» και καπετάνιος του ο Μηλιός καπετάν-Θοδωρής Μαθιουδάκης. Η ιστορία δεν είχε happy end, μιας και τον Οκτώβριο του 1995 το πλοίο έδεσε μπροστά στον Ηλεκτρικό Σταθμό του Πειραιά λόγω χρεών της εταιρείας προς τις Τράπεζες.

Δέκα χρόνια αργότερα το πλοίο επανήλθε στις Δυτικές Κυκλάδες. Όλα έδειχναν ιδανικά.
Τα νησιά στήριαζαν το καράβι και το καράβι τα νησιά. Τα τελευταία, όμως, χρόνια τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας του προκαλούσαν μεγάλες δυσκολίες στα πληρώματα και στο ίδιο το πλοίο.

Δέκα χρόνια κράτησαν τα ταξίδια του στην γραμμή μας, από τα τέλη του 2004 έως τα τέλη του 2014. Όση υπομονή και αν έκαναν τα πληρώματα κάποια στιγμή αυτή εξαντλήθηκε.
Η βύθισή του μέσα στο λιμάνι του Πειραιά αποτελεί μια θλιβερή σελίδα της ελληνικής Ακτοπλοΐας.
Από τον «Αγαμέμνονα» του 1969 έπρεπε να φτάσουμε στα 2015 για να ξαναδούμε τη θλιβερή κατάληξη ενός πλοίου μέσα στο μεγάλο λιμάνι.

Σε λίγο καιρό το πλοίο θα σταθεί ξανά όρθιο.
Το μέλλον του φαντάζει πολύ δύσκολο.
Το πιο πιθανό είναι να μην ταξιδέψει ξανά.

Το θρυλικό «Hengist» καθελκύστηκε το 1972 στη Γαλλία.
Το θρυλικό «Παναγία Τήνου» / «Άγιος Γεώργιος» θα ανελκυστεί ξανά το 2017.

Με πληροφορίες από την σελίδα «ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΕΟΣ»

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.