Κυκλαδίτικα

Περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες και επιβαρύνσεις για τα τουριστικά καταλύματα.

rooms2

Τα τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες και επαύλεις), εκτός από τις αυξημένες φορολογικές επιβαρύνσεις και υποχρεώσεις σε σχέση με τις βραχυχρόνιες και αστικές μισθώσεις, έρχονται αντιμέτωπα με αναχρονιστικές διατάξεις νόμων που τα εμπλέκουν σε άχρηστες γραφειοκρατίες και έξοδα. Παράδειγμα η παρ.4, Άρθρο 50, του νόμου 4403/2016 που αναφέρει: «Οι επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων έχουν την υποχρέωση ανάρτησης, σε εμφανές σημείο της επιχείρησης «Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη», την οποία παραλαμβάνουν από τον Πανελλήνιο Συλλογικό Επαγγελματικό Φορέα του κλάδου που ανήκουν, με τις προϋποθέσεις που αυτός θέτει.»

Η «Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων», πρώην «Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων «Κυκλάδες»», προκειμένου να προστατεύσει τα μέλη της από την εκμετάλλευση, θέλησε να τους προσφέρει δωρεάν και το έντυπο αυτό, όπως κάνει με όλα τα άλλα. Ζήτησε λοιπόν επανειλημμένα από το Υπ. Τουρισμού διευκρινιστική εγκύκλιο που ποτέ όμως δεν εκδόθηκε και η ΣΕΤΚΕ (Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος) προκειμένου να διασφαλίσει το μονοπώλιο, κατέφυγε στην επιβολή προσωρινών ασφαλιστικών μέτρων, που επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι η διάταξη αυτή είναι «φωτογραφική». Η απόφαση αυτή είναι προσωρινή. Το ουσιαστικό θέμα βέβαια είναι, αν πράγματι υπάρχει λόγος ύπαρξης αυτής της διάταξης και όχι να προσπαθούν τα δικαστήρια να ερμηνεύσουν την «περίεργη» αυτή διάταξη. Γιατί είναι τουλάχιστον περίεργο μια διάταξη να οδηγεί υποχρεωτικά επαγγελματίες σε συγκεκριμένο Σωματείο το οποίο ανεξέλεγκτα επιβάλει τις προϋποθέσεις που θέλει σε επιχειρήσεις μέλη του και μη!

* Ποιους αφορά η διάταξη αυτή;

Όλα τα τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες και επαύλεις).

*Τι είναι αυτή η Καρτέλα αυτή και ποιο το σημαντικό περιεχόμενο της;

Δεν καθορίζεται από τη διάταξη του νόμου, οπότε μπορεί να γράφει οτιδήποτε!  Η Καρτέλα της ΣΕΤΚΕ για παράδειγμα αναγράφει: τα στοιχεία της επιχείρησης, οκτώ γραμμές από τον Κανονισμό σχέσεων ξενοδόχων-πελατών του 1986, τα τηλέφωνα ΕΟΤ και Αστυνομίας για παράπονα και ότι «ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει αν δεν πάρει το νόμιμο παραστατικό».

Όλα αυτά δηλαδή που ήδη υπάρχουν στην είσοδο κάθε νόμιμου τουριστικού καταλύματος, καθώς αναγράφονται στο Ειδικό Σήμα Λειτουργίας του καταλύματος, στον αγορανομικό Τιμοκατάλογο της επιχείρησης και στο Κανονισμό σχέσεων ξενοδόχων-πελατών.

*Τι προσφέρει λοιπόν αυτή η γραφειοκρατική διαδικασία στο πελάτη; Τίποτα.

*Τί προσφέρει στην επιχείρηση; Ταλαιπωρία να προμηθευτεί άχρηστα χαρτιά, να τα κρεμάει σε τοίχους και δωμάτια και να πληρώνει το διανεμητή οτιδήποτε ζητήσει, ανεξέλεγκτα. Η περίπτωση θυμίζει την υπόθεση ΑΕΠΙ που ζητούσε οτιδήποτε ήθελε, χωρίς κανόνες και όρια.

*Τι προσφέρει στο κράτος; Τίποτα αφού όλα τα στοιχεία των τουριστικών καταλυμάτων που είναι σε λειτουργία, είναι πλήρως και άμεσα γνωστά στο κρατικό μηχανισμό, μέσω του ΜΗΤΕ και της βάσης δεδομένων της Γνωστοποίησης. Αντιθέτως επιβαρύνει τον κρατικό μηχανισμό με άχρηστες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Η Καρτέλα αυτή δεν έχει τίποτα να προσφέρει και μετά από δυο χρόνια εφαρμογής της διάταξης, δεν την έχει πάρει και δεν την έχει αναρτήσει κανένα ξενοδοχείο στην Ελλάδα.

Η διάταξη δεν προβλέπει πρόστιμο και έτσι επιβεβαιώνεται ότι είναι μια διάταξη άνευ σημασίας.

Μήπως λοιπόν πρέπει να καταργηθεί η διάταξη αυτή που στερείται οποιασδήποτε κοινωφελούς σκοπιμότητας, που έμεινε ανεφάρμοστη από τη συντριπτική πλειοψηφία των τουριστικών καταλυμάτων, που είναι ενάντια στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κατάργηση όλων των «φόρων υπέρ τρίτων», που δημιούργησε άνισες συνθήκες λειτουργίας μεταξύ σωματείων, που προσθέτει γραφειοκρατία και επιβαρύνει αναίτια τις επιχειρήσεις;

Κλείνοντας παραθέτουμε αυτούσιο ένα άρθρο, το οποίο είχε γραφτεί μόλις δημοσιεύθηκε ο νόμος και πράγματι τα έλεγε όλα. Το γιατί συνεχίζει να υπάρχει η διάταξη αυτή, είναι θέμα που τα αρμόδια υπουργεία, οφείλουν να ελέγξουν:

02/07/2016

Νέα γραφειοκρατία και έξοδα στα καταλύματα : Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη !!!

Νέες γραφειοκρατικές επιβαρύνσεις και έξοδα, φέρνει νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας την προηγούμενη Πέμπτη και η οποία προβλέπει την ανάρτηση στα καταλύματα «Καρτέλας Ενηµέρωσης Πελάτη».

Παράγοντες της αγοράς που είναι σε θέση να γνωρίζουν κάνουν λόγο για «νέα επιβάρυνση, γραφειοκρατική και οικονομική, των καταλυμάτων πάσης φύσεως, ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων, που δεν θα αλλάξει κάτι στην αγορά, ούτε στο μέτωπο των παράνομων δωματίων, ούτε στα έσοδα του Δημοσίου, ούτε στην προστασία των τουριστών».

Μάλιστα κάνουν λόγο για «μικροεξυπηρετήσεις» σε συγκεκριμένους συνδικαλιστές που αναζητούν πόρους.

ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ    money-tourism.gr

http://money-tourism.gr/nea-grafiokratia-ke-exoda-sta-katalymata-kartelas-eni%c2%b5erosis-pelati/#ixzz4yD3O02CQ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.