Κυκλαδίτικα

Έπαρχος Μήλου: Τα ακτοπλοϊκά προβλήματα των νησιών των Δυτικών Κυκλάδων.

venakis

Εν όψει της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, την Παρασκευή 26 Μαΐου 2017, στη Νάξο, αδράχνοντας την ευκαιρία που μου προσφέρει, η διοργάνωση της ημερίδας με θέμα: «Η ακτοπλοΐα ως πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών των Κυκλάδων. Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας και Παράγοντες Ανάπτυξης της Νησιωτικότητας» υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και από τη θέση του Επάρχου Μήλου, θα ήθελα να σας ενημερώσω για κάποια ζητήματα που ίσως δεν είναι γνωστά σε όλους, αλλά ταλανίζουν τους κατοίκους των Δυτικών Κυκλάδων, δυσχεραίνοντας την καθημερινότητα τους, επιτείνοντας την ανασφάλεια και την αγωνία τους που υπάρχει ούτως ή άλλως, λόγο της έλλειψης υποδομών (π.χ. Νοσοκομεία) και εμποδίζουν την οικονομική τους πρόοδο.

Οι Δυτικές Κυκλάδες τα τελευταία χρόνια, βιώνουν κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών, πέρα από την οικονομική, μία ακόμα κρίση, την κρίση στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Την περίοδο από Οκτώβριο έως Απρίλιο, οι ακτοπλοϊκές ανάγκες των νησιών μας «καλύπτονται» από το δρομολόγιο ενός μόνο πλοίου, τέσσερις φορές την εβδομάδα (Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο), με αποτέλεσμα, πέρα από την αυτονόητα, ανεπαρκή εξυπηρέτηση των κατοίκων τους, να μη λειτουργεί και ο ανταγωνισμός, με συνέπεια υψηλά κόμιστρα για επιβάτες, οχήματα και εμπορεύματα.

Είναι αλήθεια, ότι η επιβατική κίνηση, για τα νησιά μας (Δυτικές Κυκλάδες), την περίοδο του χειμώνα, είναι μικρή και δεν προσελκύει το ενδιαφέρον των ακτοπλοϊκών εταιριών, που επιχειρηματικά ορθά, επιδιώκουν το κέρδος, όμως για μας η ακτοπλοϊκή σύνδεση, μεταξύ των νησιών μας, με την έδρα του νομού και με τον Πειραιά, είναι αναγκαίο αγαθό, είναι ρυθμιστής του βιοτικού μας επιπέδου και προϋπόθεση για την επιβίωση μας οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική. Συνεπώς θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο, γι’ αυτό το διάστημα, να κηρυχτούν στο σύνολο τους (από τον Πειραιά), άγονες οι γραμμές προς Μήλο και προς Σίφνο και όχι μόνο στο τμήμα τους, από τα δύο αυτά νησιά και κάτω. Απόρροια μια τέτοιας ενέργειας, θα ήταν η προσέλκυση του ενδιαφέροντος των ακτοπλοϊκών εταιρειών, με συνεπακόλουθο την δρομολόγηση ταχύτερων, μεγαλύτερων και πιο σύγχρονων πλοίων σε αυτές τις γραμμές, γραμμές στις οποίες τα σημερινά δεδομένα, ξυπνούν στους νησιώτες μας, μνήμες από τη δεκαετία του ’60.Επίσης για το ίδιο χρονικό διάστημα η αρμόδια αρχή, λαμβάνοντας υπόψη της, τη μονοπωλιακή κατάσταση που υπάρχει, να παρεμβαίνει στη διαμόρφωση της τιμής του εισιτηρίου.

Κλείνοντας, εν συντομία θα ήθελα να αναφερθώ στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Επιβεβαιώνοντας τη λαϊκή ρήση “κάθε πέρυσι και καλύτερα”, θα ήταν προς όφελος των νησιωτών μας, αλλά και των τουριστών που μας επισκέπτονται, τα δρομολόγια να επανέλθουν σε αυτά που ίσχυαν το 2015, δρομολόγια που σαφώς κάλυπταν, καλύτερα τις ανάγκες μας.

Ο Έπαρχος Μήλου

Νικόλαος Βενάκης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie.