Μήλος

Δήμος Μήλου

Αναφορά του τ. Προέδρου Νικόλαου Ξενάκη Δ.Σ. του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΜΗΛΟΥ για ανακρίβειες στο Δελτίο Τύπου της 9/3/2020 του Δήμου Μήλου που αφορά το χωροταξικό του λιμανιού του Αδάμαντα.

«Προς ενημέρωση των δημοτών της Μήλου,

Στο Δελτίο Τύπου της 9/3/2020 αναφέρεται ότι: «Είναι η πρώτη φορά που ο Δήμος Μήλου ενημερώνει οργανωμένα τους εμπλεκόμενους φορείς και λαμβάνει υπόψη τις προτάσεις τους».!!!!!

Μένω έκπληκτος με την ενημέρωση του Δήμου Μήλου σχετικά με το χωροταξικό σχεδιασμό του λιμένα Αδάμαντα για πρώτη φορά !!!!

Ως πρόεδρος του ΔΛΤ Μήλου 9 χρόνια δεν υπήρξε ποτέ απόφαση έργων που να μην είχε δημοσιευθεί στα μέσα ενημέρωσης καθώς και συζητηθεί με τους αρμόδιους φορείς, σχετικά με τις εκάστοτε μελέτες και έργα.

Το Π.Ε.Α.Λ (Πλαίσιο έργων ανάπτυξης Λιμένων ) ήταν ένα χρόνο στη διαβούλευση. Επιπρόσθετα, υπάρχει βιβλίο για να γράψουν οι φορείς και οι πολίτες της Μήλου τις απόψεις τους, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται αναρτημένο στα μέσα ενημέρωσης.

Αυτά λοιπόν συμβαίνουν ξεκάθαρα προς χάριν εντυπώσεων. Ότι δηλαδή η τωρινή δημοτική αρχή δρα ενώ η προηγούμενη ήταν αδρανής, κάτι που είναι αναληθές.

Συγκεκριμένα, τo υφιστάμενο νομικό πλαίσιο που αφορά τις μελέτες και τα έργα είθισται να ορίζει την ωρίμανση τους, άρα και υλοποίηση τους στα 5-10 έτη, συμπεραίνουμε λοιπόν ότι το οτιδήποτε τίθεται σε πράξη τώρα είναι αποτέλεσμα κόπων και προσπαθειών των προηγούμενων Δημοτικών αρχών.

Προς ενημέρωση σας σχετικά  με την α) Περιβαλλοντική Αδειοδότηση του λιμένα Αδάμαντα έγινε ανανέωση περιβαλλοντικών όρων, καθώς η κατασκευή του έργου στον λιμένα Aδάμαντα ήταν νόμιμη.

Η επέκταση του έργου λιμένα Αδάμαντα 70μ. δεν εγκρίθηκε, διότι  η επιτροπή Ε.Σ.Α.Λ απαιτούσε το συνολικό σχέδιο αναπτυξιακών έργων του λιμένα Αδάμαντα, ώστε να προβεί στην έγκριση του έργου. Προϋπόθεση αποτελεί η ολοκλήρωση του Π.Ε.Α.Λ, ώστε να υπάρξει και η νομιμοποίηση των υφιστάμενων έργων στον όρμο Αδάμαντα και οι προτεινόμενες κατασκευές των έργων σε βάθος 10-20 χρόνια, εφόσον εκπονηθούν οριστικές μελέτες εφαρμογής.. Εκτός, από την επέκταση λιμένα Αδάμαντα που αποτελεί ώριμη μελέτη.

β) Σε ότι αφορά τις μικρές προβλήτες περιμετρικά του νησιού (Ψαθάδικα και Εμπουριό) που εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί όροι λειτουργίας τους, αλλά επειδή έχουν κατασκευαστεί χωρίς άδειες, έχουν κατατεθεί τα απαραίτητα έγγραφα (μελέτες και τεχνικές περιγραφές των έργων) στην Κτηματική Υπηρεσία Δημοσίου και αναμένουμε την έγκριση της ώστε να επιτευχθεί η νομιμοποίηση τους. Για περαιτέρω κατανόηση τα νόμιμα έργα πάνω στο νησί είναι η προβλήτα της Imeris στην Κάναβα και ο Λιμένας Αδάμαντα.

Τέλος, οφείλω να συγχαρώ τον τέως δήμαρχο Γεράσιμο Δαμουλάκη που κατά την διάρκεια της θητείας του, αν και μιλάμε για έναν μικρό Δήμο, κάτι που σημαίνει πως  δεν υπάρχει υποχρέωση για  διαβούλευση, πάραυτα σε ότι έπραττε καλούσε τους αρμόδιους φορείς, ώστε  να παρθούν οι σωστές αποφάσεις. Επίσης, θέλω να ευχαριστήσω και το δημοτικό συμβούλιο του που με επέλεξαν ως πρόεδρο του ΔΛΤ Μήλου για δυο συνεχείς θητείες.»

Σχετικό άρθρο: