SHARE:

Δημοσιεύτηκε: 28 Ιανουαρίου, 2025 10:52

Άλλη μια διαμαρτυρία, όπως η πρόσφατη των 4 Δημάρχων των Δυτικών Κυκλάδων (Μήλος, Κίμωλος, Σίφνος, Σέριφος) για τις ενδοκυκλαδικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, έπεσε στο κενό, αφού το ΥΝΑΝΠ, στην Απάντηση προς τους βουλευτές της Νέας Αριστεράς, απλώς περιγράφει την υφιστάμενη κατάσταση και δε δίνει απολύτως καμία απάντηση στα αιτήματα.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο μας επιβεβαιώνει ότι υπάρχει μόνο ένα πλοίο: Το «ΑΡΤΕΜΙΣ», που εξυπηρετεί τις ενδοκυκλαδικές γραμμές, μας επιβεβαιώνει ότι το ένα δρομολόγιο από τα τρία που εξυπηρετούν τις δυτικές Κυκλάδες στη σύνδεση τους με τη Σύρο κόπηκε, (και μάλιστα κόπηκε το δρομολόγιο της Τετάρτης και όχι της Τρίτης, αυτό που έδινε τη δυνατότητα στους πολίτες για εξυπηρέτηση στη Σύρο με επιστροφή), ενώ αγνοεί πλήρως και επιδεικτικά τα αιτήματα αλλαγής ωραρίων αλλά και εκείνα που αφορούν τη βελτίωση της διασύνδεσης με τον Πειραιά.

Η ελλιπέστατη ενδοκυκλαδική επικοινωνία δεν αφορά μόνο τις Δυτικές Κυκλάδες, αφορά το σύνολο των νησιών, είτε πρόκειται για μικρά νησιά όπως η Ανάφη, είτε μεγάλα για τα οποία δεν καθίσταται δυνατή μια σύνδεση μετ’ επιστροφής σε λογικά πλαίσια, όπως το δρομολόγιο Νάξος-Σύρος, το οποίο εκτελείται μόνο κάθε Σάββατο!

Όλη αυτή η κατάσταση, συνδυαζόμενη με την επικείμενη αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και την παντελή απαξίωση του πετυχημένου θεσμού του Μεταφορικού Ισοδύναμου, δημιουργεί ένα εκρηκτικό αδιέξοδο για τους μόνιμους κατοίκους κυρίως αλλά και τους δυνητικούς επισκέπτες.

Αυτές τις μέρες είδαμε και ακούσαμε, με τις συναντήσεις στη Σύρο της ηγεσίας του ΥΝΑΝΠ με το Επιμελητήριο και τους φορείς της Αυτοδιοίκησης, ποικίλες εξαγγελίες που υποτίθεται ότι θα αντιμετωπίσουν τόσο τις ανάγκες των ακτοπλοϊκών διασυνδέσεων, όσο και τον «εξορθολογισμό» του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

Ακούσαμε υποσχέσεις για δωδεκαετείς συμβάσεις για τις «άγονες γραμμές», κάτι που η Ε.Ε. είχε θεσπίσει πάνω από 30 χρόνια αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ στη χώρα μας, ακούσαμε παροχολογίες για διάθεση κονδυλίων ύψους 400 εκατομμυρίων για τις άγονες γραμμές, από τα 80 που υποτίθεται ότι διατίθενται σήμερα, ακούσαμε ξανά το περίφημο Master Plan για το Αιγαίο που (για άλλη μια φορά) περιλαμβάνει την ανάδειξη του χιλιοειπωμένου δικτύου των ακτοπλοϊκών διασυνδέσεων μεταξύ όλων των νησιών τόσο μεταξύ τους, όσο και με την Αττική. Δεν ακούσαμε όμως κάτι εκτός από ευχολόγια για τις επικείμενες αυξήσεις των εισιτηρίων, ενώ για το Μεταφορικό Ισοδύναμο επαναλαμβάνεται η αγαπημένη έκφραση των κυβερνητικών αξιωματούχων για «εξορθολογισμό» του, σαν να είναι άδικο ή ανορθολογικό μέτρο, σιωπώντας επιδεικτικά για τις σκανδαλώδεις καθυστερήσεις στις πληρωμές των ωφελούμενων, φυσικών προσώπων, και επιχειρήσεων επί τόσο μακρό διάστημα.

Είναι πασιφανές ότι το Υπουργείο και η κυβέρνηση ούτε μπορούν, ούτε θέλουν να βελτιώσουν το καθεστώς που έχουν δημιουργήσει τα ολιγοπώλια των ναυτικών εταιρειών που νέμονται το Αιγαίο. Και αυτό βεβαίως αναδεικνύεται με τον πλέον καθαρό τρόπο κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, τότε που η Ακτοπλοΐα εξυπηρετεί τους μόνιμους κατοίκους.

Καλούμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους επαγγελματικούς και κοινωνικούς φορείς των νησιών, να αντιπαλέψουν σε όλα τα επίπεδα αυτή την πολιτική, να απαιτήσουν να γίνει μείωση στις τιμές των εισιτηρίων, να απαιτήσουν την έγκαιρη καταβολή των τεράστιων οφειλών του Μεταφορικού Ισοδύναμου, να απαιτήσουν τον καθορισμό του δικτύου διασυνδέσεων έπειτα από ουσιαστική διαβούλευση, με τρόπο που να εξυπηρετεί τις ανάγκες τόσο των κατοίκων, όσο και των επισκεπτών των νησιών μας.

Γενάρης 2025

ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τη σελίδα του
MileikaNea.Gr - τώρα και στο Google News

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τη σελίδα του MileikaNea.Gr - τώρα και στο Google News

Ροή Ειδήσεων

Διαβάστε περισσότερα